SNFM.ro


Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013



Centrul de Excelență în
Promovarea Femeii
pe poziții calificate și înalt calificate
în Sectorul Comercial

SNFM

Despre Proiect

Premii și recunoașteri: Women of Europe Awards 2016, la categoria Woman in Action, a fost premiată colega noastră Adela Dinu, fondatoarea Școlii Naționale a Femeilor Manager.

      

În data de 1 decembrie 2016, European Movement International (EMI) împreună cu European Women`s Lobby (EWL) a organizat în incinta Amazone asbl din Bruxelles ceremonia de premiere Women of Europe Awards, aflată la prima ediție, reprezentând o nouă inițiativă de recunoaștere și evidențiere a contribuției femeilor în promovarea la nivel național și european a drepturilor femeii și creșterea calității vieții a persoanelor aflate în dificultate.

Juriul, format din nume importante la nivel european în domeniile: social, cultural, mass-media precum și din cadrul sectoarelor politice, a declarat-o câștigătoare la categoria Woman in Action pe colega noastră Adela Dinu, fondatoarea Școlii Naționale a Femeilor Manager.

Adela Dinu este prima femeie din Europa care primește această importantă recunoaștere pentru toate acțiunile desfășurate la nivel național și european în promovarea drepturilor femeii, în creșterea calității vieții acestora prin educație, aducând o contribuție semnificativă în emanciparea a mii de femei din România și Europa. A dezvoltat o nouă abordare de management bazată pe egalitatea de gen, care a fost transmisă la peste 3000 de femei manageri și antreprenori din Europa.

A inițiat și a coordonat primul proiect de lege din România în domeniul violenței domestice care a și devenit prima lege (Legea 217/2003) din țara noastră prin care se recunoaște că violența în familie este un act împotriva drepturilor femeilor.

Premiul a fost primit în numele Adelei de către Vasile Moldovan, directorul executiv al Asociației pentru Promovarea Femeii din România (APFR), care întrebat fiind, ce ar fi însemnat acest premiu pentru Adela, a spus: ”Am lucrat mai bine de 16 ani alături de Adela și cu toate acestea îmi este greu să știu ce ar fi spus ea acum. A fost o persoană atât de inovativă și surprinzătoare. A avut o inteligență extraordinară și un spirit neobosit în promovarea drepturilor femeii. Ar fi fost extrem de fericită să fie aici și v-ar fi felicitat pentru extraordinara idee de a organiza un asemenea eveniment. Ar fi fost onorată să primească acest premiu și ar fi evidențiat valoarea și importanța femeilor de pretutindeni, indiferent de rolul acestora în societate. A considerat întotdeauna că într-o lume profund masculină este atât de necesar să promovăm modele feminine de reușită, bazate pe cooperare, solidaritate și respect. A fost cu adevărat o persoană europeană. Societatea viitorului nu poate fi altfel decât o societate bazată pe egalitate de gen, roluri și drepturi egale între femei și bărbați. Aceasta este moștenirea pe care ea ne-a lăsat-o și pe care noi, femei și bărbați împreună, avem responsabilitatea să o ducem mai departe și să o lăsăm copiilor noștri și generațiilor viitoare.” Și a încheiat prin a mulțumii ”...în numele Adelei, a familiei ei, a echipei ei de la APFR și în numele a mii de femei care au iubit-o și pentru care continuă să fie un model de succes și care în această seară sunt sufletește aici alături de noi - pentru ADELA!”

La cea de-a doua categorie - Woman of Power - câștigătoare a fost Margerethe Vestager, Comisar European pentru Competiție. Aceasta a dedicat premiul primit fiecărei femei care ia măsuri pentru o Europă mai bună, democratică și egală. 

Gazda evenimentului a fost cunoscuta jurnalistă și moderatoare a celor mai importante evenimente ale Comisiei Europene din Bruxelles precum și din capitalele naționale din Uniunea Europeană, Jacki Davis.

Poze de la eveniment găsiți aici.

Au scris despre importanta distincție europeană acordată post-mortem Adelei Dinu: Pressalert.ro, Evenimentul zilei (evz.ro), Tion.ro, BanatulAzi.ro, GoldFMRomania.ro, BrenddeIasi.ro, RomanipentruRomani.org, Telegrafonline.ro, Impactpress.ro, banatulmeu.ro. Mulțumim colaboratorilor noștri din mass-media locală și națională.

Despre proiect

APFR Timișoara a marcat finalizarea unui nou proiect de succes, cu amploare la nivel național - Centrul de Excelenta în Promovarea Femeii pe poziții calificate și înalt calificate în Sectorul Comercial - prin intermediul căruia sute de femei au urmat trei programe inedite, gratuit: programul de perfecționare pentru ocupația Director magazin (295 de femei), programul de calificare pentru ocupația Lucrător în comerț (445 de femei) și programul de specializare Competente antreprenoriale (14 femei).

Astfel, 740 de femei din întreaga țară au fost instruite sa practice un comerț modern, la standarde europene.

"Peste 295 de femei au fost perfecționate ca Director de magazin. Femei pe care le-am format mental, astfel încât sa devina manageri foarte buni. Femeia antreprenor îndrăznește sa intre într-un domeniu nou, va risca foarte mult, pentru ca este în joc propria afacere." (Ilona Mihaies, formator APFR).

Dintre cele 740 de absolvente, 39% au fost din vestul tarii, 90% au provenit din mediul urban și au avut o vârstă cuprinsa între 25-54 de ani.

Premii pentru cele mai bune business-uri:

Dintre cele 14 cursante de la programul de specializare Competente antreprenoriale cele mai inovative 3 afaceri au fost premiate cu 5000 de euro fiecare pentru materializarea ideilor, iar dintre cele 445 de cursante ale programului de calificare un procent de 73% și-au găsit un loc de munca la finalul cursului.

Evenimentul de închidere a proiectului Centrul de Excelenta în Promovarea Femeii pe poziții calificate și înalt calificate în Sectorul Comercial, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Cererea de propuneri de proiecte nr. 144 ,,Sanse egale si respect’’, DMI 6.3 ,,Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii’’ a avut loc în data de 8 decembrie 2015, la Timișoara, în incinta C.C.I.A.T și a avut ca invitati un numar aproximativ de 50 de persoane din diverse domenii de activitate.

"Echipa A.P.F.R."

A fost lansată Competiția Femeia Manager 2014/2015 care se adresează absolventelor programelor de formare oferite în cadrul proiectului ,,Centrului de Excelenţă în Promovarea Femeii pe poziţii calificate şi înalt calificate în Sectorul Comercial’’. În cadrul competiţiei sunt oferite 3 premii în valoare de 21.750 lei fiecare!

Mai multe detalii găsiţi în Regulamentul Competiția Femeia Manager 2014/2015 şi în Anexele aferente (Templata Plan de afaceri, Templată Buget)

INSTIINTARE

Privind finalizarea Competiti Femeia Manager 2014-2015

Organizatorul Competitiei, A.P.F.R. Timisoara, in calitate de Beneficiar al Proiectului anunta inchiderea Competitiei Femeia manager 2014-2015 derulata in cadrul Proiectului ,,Centrul de Excelenta in Promovarea Femeii pe pozitii calificate si inalt calificate in Sectorul Comercial , ID Proiect 126027'', ca urmare a acordarii tuturor celor 3 premii si epuizarii fondurilor.

Castigatoarele celor 3 premii sunt: Popovici Ioana, Tonenchi Adriana -Minola si Iuca Mirela-Anca.

Proiectul isi propune cresterea accesului femeii pe piata muncii pe pozitii calificate si inalt calificate prin dezvoltarea si furnizarea unor programe specifice de formare profesionala de tip calificare/recalificare si perfectionare, asistenta in deschiderea unei afaceri si transfer de know-how la nivelul unei retele profesionale.

Proiectul aduce o plus valoare intrucat contribuie la educarea societatii pentru egalitate de sanse pe piata muncii, recunoaste valoarea educatiei pentru adulti si investeste in competentele profesionale ale femeii, creste numarul si performanta lucratorilor comerciali calificati si a directorilor de magazin a antreprenorilor femei, a retelelor profesionale si a unitatilor comerciale deschise in zone cu rata scazuta de ocupare.

Este un model de Inovatie in domeniul Managementului si Antreprenoriatului care va produce IMPACT in perioada 2014 – 2015. Initialele cuvantului IMPACT provin din activitatile de referinta ale proiectului care se evidentiaza prin:

iinovatie

Proiectul are trei produse de formare noi adresate exclusiv femeilor din Romania care activeaza sau urmeaza sa activeze in unul din cele mai competitive sectoare de activitate, sectorul comercial.

MManagement

Proiectul se bazeaza pe principii si valori specifice unei culturi organizationale feminine in care primeaza: calitatea vietii angajatilor, mentinerea unui echilibru intre viata profesionala si cea personala, colaborare si parteneriat, munca in echipa, strategii de planificare si control al riscurilor si dezvoltarea unor relatii armonioase la locul de munca.

PPerfectionare

Proiectul ofera un curs acreditat la nivel național de Ministerul Educatiei Nationale si Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.

Acest curs pregateste 295 de femei sa ocupe postul de Director de magazin Selectia se realizeaza in limita locurilor disponibile, toate dosarele fiind analizate in ordinea inregistrarii la Scoala Nationala a Femeilor Manager.DETALII 

Cursul de perfectionare implica parcurgerea a 12 zile de formare la Timisoara. Participantele vor urma 9 seminarii tematice, care contribuie la dezvoltarea unui set complex si integrat de competente si abilitati necesare coordonarii unui magazin.

Cele 9 seminarii tematice de instruire sunt:
1.    Managementul resurselor umane
2.    Managementul organizațional
3.    Managementul documentelor financiar-contabile si de gestiune
4.    Managementul relațiilor cu clienții
5.    Managementul vânzărilor performante
6.    Management logistic
7.    Managementul comunicării
8.    Leadership si sistemul decizional al managementului
9.    Managementul calității
Fiecare seminar include task-uri de grup, utilizarea unor softuri specifice domeniului comercial in perioada practicii, practica asistata la unitati comerciale din teritoriu si asistenta pentru atingerea unui nivel optim de performanta.

Cursul se adreseaza unui numar total de 295 de femei din Romania care au o experienta profesionala de minim 1 an in asumarea unor atributii de conducere, care activeaza sau doresc sa activeze in sectorul comercial. Calendarul cursurilor este structurat in 11 serii de formare, fiecare serie avand un numar maxim de 28 de cursante. Persoanele interesate se pot inscrie prin transmiterea la adresa str. 1 Decembrie, nr. 69, Timisoara a dosarului de inscriere (formular de inscriere si anexe).

Grabeste-te! Inscrierile au inceput in data de 1 iulie 2014!

aAntreprenoriat

Proiectul sprijina 14 femei care au finalizat cu succes programul de perfectionare si doresc sa-si deschida propriul magazin sau sa preia un magazin in sistem de franciza. Acordam 3 premii in bani celor mai indraznete femei antreprenor!DETALII 

Cursul de dezvoltare a competențelor antreprenoriale este un produs de formare inedit dezvoltat cu scopul de a va sprijini in vederea demararii unei afaceri proprii. Inscrierile la curs se fac dupa finalizarea cursului de perfectionare ca Director de magazin, pe baza unui plan de afaceri si a profilului psihoprofesional pentru antreprenoriat.

Va oferim serviciile noastre de formare si suport in antreprenoriat timp de 4 zile la Timisoara. La finalul programului, trei dintre Dumneavoastra veti putea obtine un premiu in valoare de 21.750 lei in vederea deschiderii magazinului mult visat.

CCalificare

Proiectul ofera un curs de calificare pentru ocupatia de Lucrator in comert care propune cel mai bun sistem de practica in magazin, adresat unui numar de 445 de femei pregatite sa acceseze o noua calificare.DETALII 

Cursul de calificare urmează a fi implementat pe parcursul a 16 luni, în 9 locații diferite - Timișoara, București, Craiova, Cluj-Napoca, Brașov, Sibiu, Iasi, Constanta, Pitesti. La curs se pot inscrie atat femei aflate in căutarea unui loc de munca, inactive sau provenind din grupuri vulnerabile, cat si femei care au un loc de munca, dar pe poziții necalificate sau doresc recalificare.

Procedura de inscriere este simpla. Fiecare persoana interesata poate fi programata la un scurt interviu in oricare din cele 9 orase in care se desfasoara cursul de calificare.

Cursul ofera 240 de ore de practica asistata in magazin, un certificat recunoscut la nivel national, informatii despre oferta de angajare a principalilor competitori pe piata de retail si o subventie de 600 de lei/luna. Veti fi alaturi de noi timp de 9 saptamani structurate astfel: 3 saptamani pentru pregatire teoretica si 6 saptamani pentru pregatire practica.

Grabeste-te! Inscrierile au inceput si locurile alocate fiecarui oras sunt limitate!

TTransfer DE know-how

Proiectul formeaza o retea profesionala a femeilor manager de succes care permite promovarea Dumneavoastra la nivel national si international si interactiunea online cu peste 250 de membre active. Pregatiti-va propriul profil ocupational si inscrieti-va in reteaua femeilor manager care aduc o plus valoare pe piata de retail!

10 motive pentru care sa alegi Scoala Nationala a Femeilor Manager si Centrul de Excelenta in promovarea Femeii pe pozitii calificate si inalt calificate in sectorul comercial:

1.     Instruire profesională autorizată cu recunoastere nationala si internationala
2.     Formare profesională gratuită
3.     Experiență practică în unități comerciale competitive
4.     Un profil psihologic individual care atestă competenţe profesionale de specialitate
5.     Oportunități de angajare și antreprenoriat în piața de retail
6.     Asistență în vederea deschiderii unei afaceri
7.     Suport in preluarea unui magazin in sistem de franciza
8.     Servicii de cazare, masă și transport gratuit in program
9.     Membru într-o rețea profesională a femeilor manager
10.   Parcurgerea unui program de inovaţie şi excelenţă la nivel național